Vásárlási feltételek

Üzleti feltételek
A www.takoy.hu internetes webáruház, fizikai üzlethelységgel nem rendelkezik - ezért nem lehet eljönni
és megnézni az árut, vagy személyesen megvásárolni.

Definíciók
Ezek az általános üzleti feltételek szabályozzák a vállalat jogait és kötelezettségeit. A jelen kereskedelmi
és reklamációs feltételek az Eladó, jelen esetben: Gotana sro, 95843 Nedanovce 301, Szlovák
Köztársaság, cégjegyzékszám: 46279491, bejegyezve a Trencséni Járásbíróság kereskedelmi
nyilvántartásába, ügyszám: 24846 / R, jegyzett tőke: 5000 €, befizetett jegyzett tőke: 5000 €, és a Vevő
között megkötött adásvételi szerződés értelmében a szerződő felek közti jogokat és kötelességeket
szabályozzák. Az adásvételi szerződés tárgya az Eladó által forgalmazott www.takoy.hu internetes
áruházban a kínált áru értékesítése és megvétele.
A"Vevő": egy olyan személy, aki terméket rendel a www.takoy.hu internetes áruházban.
A "megrendelés" egy olyan elektronikus űrlap kitöltését jelenti, amely tartalmazza a Vevőre vonatkozó
információkat, a megrendelt termékek listáját, a szállítás és a fizetés módját, valamint azt az összeget,
amelyet a Vevő fizet a termékért.
"Termék": a www.takoy.hu weboldalon megjelenő összes termék.

Az Eladó elérhetőségi adatai:
Gotana, s.r.o.
Duklianska 1379/19
085 01 Bardejov
Szlovákia
Bank: CIB
IBAN: SK76 0200 0000 0039 1730 5555
SWIFT: SUBASKBX
(hétfő - péntek: 08:00-16:00)
E-mail:  info@takoy.hu

Az adásvételi szerződés megkötésének módja
A www.takoy.hu internetes áruházon keresztül leadott összes megrendelés mindkét fél számára
kötelezettséggel jár. A megrendelés elküldésével a Vevő megerősíti, hogy elolvasta ezeket az adásvételi
és reklamációs feltételeket.
Az elektronikus megrendelés érvényességének feltétele a regisztráció vagy a megrendelés teljesítése
során a rendszer által megkövetelt összes adat és követelmény valós és teljes kitöltése.
Az Eladó és a Vevő közötti adásvételi szerződés úgy jön létre, hogy a Vevő elküldi a rendelést, és az Eladó
fogadja azt. A megrendelés elküldését követően a Vevő saját e-mail címére kap egy úgynevezett:
„rendelés visszaigazolása” értesítő emialt, amely a rendelésről szóló adatokat tartalmazza.

Szállítási feltételek
Az Eladó vállalja, hogy:
- a megrendelés elküldésének napján érvényes vételáron és fizetési feltételek mellett eljuttatja a
Vevőhöz a megrendelt termék típusát és mennyiségét
- megfelelő módon csomagolva küldi el a terméket a Vevőhöz, hogy szállítás közben ne sérüljön meg

Az Eladó nem felelős:
- a szállítási vállalat/futárszolgálat által okozott késedelmes áruszállításért
- késedelmes áruszállításért a címzett tévesen megadott címe miatt
- a szállítmányozó társaság által a szállítmányban okozott károkért
- a termék át nem adásáért, amely a gyártó (beszállító) hibájából származik és a forgalmazási jogok
korlátozásának, vagy törlésének, vagy más előre nem látható akadálynak az eredménye.

A Vevő vállalja, hogy:
- átveszi a megrendelt terméket, és ellenőrzi a csomagolás sértetlenségét
- a Vevő kifizeti az Eladónak a teljes vételárat beleértve a szállítás költségeit is utánvéttel az átadás
helyszínén, vagy az Eladó számlájára való online banki átutalással a megrendelés elküldésének napján
érvényes fizetési feltételeknek megfelelően.

Abban az esetben, ha a vevő nem veszi át a terméket (a rendelés alapján), az eladó fenntartja a jogát,
hogy kártérítést követeljen. Abban az esetben, ha a Vevő az első kézbesítéskor nem veszi át a terméket,
és a termék újrakézbesítését kéri, a Vevő köteles megfizetni a termék első és újbóli kiszállításának
költségét.
Az Eladó a kereskedelem jellegétől függően (mennyiség, ár, szállítási költségek, távolság stb.) jogosult
felkérni a Vevőt, hogy hitelesítse a megrendelést, pl. telefonon vagy írásban. Ha a Vevő elutasítja a
hitelesítést, az Eladó érvénytelennek tartja a megrendelést.

A kiszállítás ideje
A megrendelt termék kiszállítása a lehető leghamarabb történik, a termékek elérhetőségétől és az eladó
működési képességeitől függően. A készleten lévő termékek megrendelései általában 1 munkanapon
belül feldolgozásra kerülnek, a második munkanapon átadjuk a csomagot a futárszolgálatnak, és a
harmadik munkanapon a futár kézbesíti Önnek a terméket. Ha megváltozna a kiszállítás dátuma, akkor
ez az információ a weboldalon lesz feltüntetve. Ha egy adott termékhez más szállítási időpont van
megadva, akkor telefonon vagy írásban fogjuk Önt tájékoztatni a termék kiszállításáról. Abban az
esetben, ha a Vevő banki átutalással fizeti meg a vételárat, a fizetés napjának azt a napot tartjuk, amikor
a teljes vételár összege megérkezik az Eladó bankszámlájára.

A termék ára
Az weboldalon feltüntetett összes ár végleges. A termék ára nem tartalmazza a postaköltséget, a
csomagolást nem számoljuk fel.
A Takoy.hu mindent megtesz annak érdekében, hogy a webáruházban a mindenkori helyes adatok
kerüljenek feltüntetésre. Amennyiben ennek ellenére téves adat, hibás ár kerül feltüntetésre, különös
tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától
jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő például "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a
Takoy.hu nem köteles a terméket a tévesen feltüntetett áron szállítani. A Takoy.hu nem felelős a
webáruházban közzétett árazási vagy egyéb hibákért és az ezekből esetlegesen eredő bármilyen kárért
és fenntartja a jogot a félreértésen alapuló megrendelések törlésére, azok teljesítésének
megtagadására. 
Az eladás igazolása egy számla, amelyet minden rendeléshez csatolunk, vagy online elektronikus
formában küldjük el, és amely egyaránt szolgál szállítási és garanciakártyaként.
A termék ára és a postaköltség kifizetése Magyarországra történő szállításkor:

- utánvéttel az ügyfél a teljes összeget kifizeti az termékekért, amikor átveszi a szállítmányt a futárcégtől.
Szállítás előtt telefonon kapcsolatba lép Önnel a futárcég. A postaköltség ebben az esetben: 900Ft +
300Ft az utánvét ára, összesen tehát az utánvétes kiszállítás ára 1200Ft.
-bankkártyával történő fizetés esetén, az ügyfél a megrendelést követően bankkártyával egy online
fizetési felületen fizet a termékért, ebben az esetben a kiszállítás díja 900Ft.

A rendelés lemondása
A vevő jogosult indoklás nélkül lemondani a megrendelést a megrendeléstől számított 2 órán belül. (2
óra elteltével megkezdjük a megrendelés feldolgozását). A megrendelés törlését az info@takoy.hu e-
mail címen és telefonon is értesítse, mi azonnal küldünk Önnek egy visszaigazolást a rendelés törléséről.

Alternatív vitarendezés
A Vevőnek - a fogyasztónak - joga van jogorvoslat iránti kérelemmel fordulni az Eladóhoz (e-mailben az
info@takoy.hu címre), ha nem elégedett azzal, ahogyan az Eladó panaszát kezelte, vagy ha úgy véli, hogy
az Eladó megsértette jogait. Ha az Eladó erre a megkeresésre nemleges választ ad, vagy a feladásától
számított 30 napon belül nem válaszol rá, a fogyasztónak joga van alternatív vitarendezés
kezdeményezésére irányuló indítványt benyújtani az alternatív vitarendezést kérni az AVR-szervtől (a
továbbiakban: AVR szervezet) a 391/2015 törvény szerint. Az AVR alanyai a 391/2015. Sz. Törvény 3. §-a
szerinti szervek és felhatalmazott jogi személyek. A fogyasztó az ajánlatot a 391/2015. Sz. Törvény 12. §-
ában meghatározott módon nyújthatja be.
A fogyasztó panaszt nyújthat be az RSO alternatív vitarendezési platformján keresztül is, amely online
elérhető a http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm címen.
Az alternatív vitarendezést csak az a fogyasztó alkalmazhatja - az a fizikai személy, aki a fogyasztói
szerződés megkötésekor és teljesítésekor nem üzleti tevékenysége, munkaviszonya vagy hivatása
területén jár el. Az alternatív vitarendezés csak a vevő és az eladó között a fogyasztói szerződésből eredő
vagy azzal összefüggő vitára vonatkozik. Az alternatív vitarendezés csak a távolsági úton kötött
szerződésekre vonatkozik. Az alternatív vitarendezés nem vonatkozik azokra a vitákra, amelyeknél a vita
értéke nem haladja meg a 20 eurót. Az AVR-szervezet megkövetelheti a fogyasztótól, hogy fizessen díjat
az ADR kezdeményezéséért, ÁFA-val együtt legfeljebb 5 eurót.

Az áruk visszaküldése - elállás a szerződéstől
A Vevő és az Eladó közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) 
Kormányrendeletnek megfelelően biztosítjuk a szerződéstől való elállás jogát és a megrendelt áruk
visszavételét. Elállási jogát a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül, indokolási kötelezettség

nélkül gyakorolhatja. A webáruházunkban megvásárolt áruk indoklás nélkül visszaküldhetők az
átvételétől számított 14 napon belül.
Az árukat az eredeti csomagolásban, mosatlanul, fel nem használt, nem megrongált és sértetlen
állapotban, a cég székhelyének címére (Gotana s.r.o. - GLS Depo, Pesti út 1, 3553 Kistokaj, Miskolc,
Magyarország) kell visszaküldeni.
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. §-a szerint bizonyos termékek esetén a fogyasztó nem
gyakorolhatja elállási jogát.
Az áruk visszaküldésével kapcsolatos szállítási költségeket az ügyfél fizeti. Utánvéttel visszaküldött
árukat nem fogadunk el. A termék árát a legalacsonyabb szállítási költség árával együtt, amely a
weboldalon szerepel (ez nem érvényes, ha az ügyfélnek ingyenes postaköltsége volt), a visszaküldött
áruk ellenőrzése után, 14 napon belül visszaküldjük. Az elállási jog gyakorlásából eredő összeg
visszafizetése banki átutalás útján történik a vevő által megjelölt bankszámlaszámra vagy arra a
számlára, melyről a kártyás fizetés  történt.
Az elállási jog csak a fogyasztónak minősülő Vevők által gyakorolható, tehát azon személyek által, akik a
szakmájuk, önálló foglalkozásuk vagy üzleti tevékenységük körén kívül eljáró természetes személyek.
Gazdálkodó szervezeteket (vállalkozásokat) az elállási jog a vonatkozó jogszabályok alapján nem illeti
meg.

Reklamációs feltételek
Mielőtt elfogadna és kifizetne a szállítmányt a futárnál, javasoljuk a Vevőnek, hogy a helyszínen
ellenőrizze, nem sérült-e meg a küldemény. Kiterjedt károk (szakadt csomagolás, deformáció és egyéb
jelentős károk) esetén a futárral kell a károkozásról jegyzőkönyvet írni, vagy a küldeményt nem kell
átvenni.
Panasz esetén a Vevő az igényelt árut a cég székhelyének címére küldi. A terméknek megfelelően
csomagoltnak kell lennie, és tartalmaznia kell: az igényelt árut, beleértve a tartozékokat is (ha vannak), a
számla másolatát, a hiba leírását és a vevő elérhetőségeit - visszaküldési cím, telefonszám, e-mail.
Utánvéttel történő küldéskor ezt a szállítmányt nem fogadjuk el. Az igényelt árukat tisztán, mosatlanul,
használatlanul és sértetlenül kell visszaküldeni.

A garancia nem terjed ki az alábbiak által okozott károkra:
- természetes vagy túlzott mechanikai kopás
- ha a termék vagy annak része szennyeződött

- ha a terméket olyan körülmények között használta, amelyek nem felelnek meg a termék
hőmérsékletének, nedvességtartalmának, a termék kémiai és mechanikai hatásainak.
- külső hatások, pl. az időjárás miatt
- illetéktelen személy általi beavatkozás (szakszerűtlen javítás vagy módosítás)
- mechanikai sérülések - szakadt, vágott, megszabott, termikusan károsodott áruk, gondatlan, aránytalan
fizikai kezelés, árurétegek szándékos karcolása, megsérült áruk stb.
- a jótállás nem terjed ki a természeti katasztrófák, időjárási viszonyok, valamint extrém és szokatlan
körülmények között történő használat által okozott károkra sem.

Indokolatlan panasz esetén az árut a megfelelő vélemény megindokolásával visszaküldik a Vevőnek.

A panaszt az Eladó indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a Vevő panaszának benyújtásától
számított 30 napon belül kezeli. Az indokolt panasz elintézésével a garancia időtartama
meghosszabbodik a panasz időtartamával. Ha a panaszt úgy rendezték, hogy a terméket egy újra
cserélték a törvényes szavatossági időn belül, akkor a jótállási idő a kárrendezés napjától kezdődik.
Az Eladó telefonon, SMS-ben vagy e-mailben értesíti a Vevőt a panasz kezeléséről, és saját költségén
kiszállítja a terméket a Vevő címére.

A személyes adatok védelme
A személyes adatok védelméről szóló 122/2013 módosított törvény 10.§ 3. bekezdése, b) betűje
értelmében a www.takoy.hu webáruház üzemeltetője vállalja, hogy a Vevő által a megrendelőlapon
keresztül megadott személyes adatokat az adatok tulajdonosának beleegyezése nélkül nem adja át
harmadik félnek, és a megbízott személyes adatokat nem használja olyan kereskedelmi ajánlatra, amely
nem kapcsolódik az online áruház promóciójához. Ugyanakkor vállalja, hogy az ügyfél kérésére a
személyes adatokat bármikor törölheti az adatbázisból.
Az ügyfélvédelmi rendelkezések csak magánszemélyekre vonatkoznak.

E-mail marketing
Üzleti értesítések (e-mail marketing) küldése céljából az Ön személyes adatait az Ön beleegyezése
alapján dolgozzuk fel. Ha nem adja meg hozzájárulását, és Ön az ügyfelünk, akkor üzleti értesítéseket

küldhetünk Önnek a beleegyezése nélkül. Mindenesetre egyszerűen megtilthatja részünkről az ilyen
marketingkommunikációt azáltal, hogy megerősíti a leiratkozást az üzleti értesítés (e-mail) végén.
Az Eladó kötelezi magát, hogy a Vevő személyes adatait a hatályban levő szlovák jogszabályok alapján
fogja kezelni.
Az elektronikus hírközlésről szóló törvény 3. cikkének 62. § (4) bekezdése szerint járunk el: "Az
elektronikus levél címzettjének a (2) bekezdés szerinti előzetes hozzájárulása nem szükséges azon
személyek saját hasonló termékeinek és szolgáltatásainak közvetlen értékesítése esetén, amelyeknek az
elektronikus levél kézbesítéséhez szükséges kapcsolattartási adatait ugyanaz a személy szerezte meg
áruk vagy szolgáltatások értékesítése kapcsán, eme törvénynek vagy egy külön rendeletnek
megfelelően. "